Premiera: Canon 5D mark III

No i stało się, po wielu latach oczekiwania naszym oczom ukazał się następca Canona 5D mark II, Canon 5D mark III. Aparat wyposażono oczywiście w pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 22.3 megapixeli wspomaganą przez procesor obrazu Digic 5+. Canon w trybie seryjnym pozwala osiągnąć szybkość 6kl/s. Zakres czułości od ISO 100 do ISO 25600 natywnie co pozwala przypuszczać, że Mark 3 będzie mniej szumiał od Nikona D800 którego będzie głównym konkurentem.

Canon 5D mark 2 był hitem w segmencie filmowania co się zmieniło z nadejściem następcy? Osobiście liczyłem na możliwość filmowania w Full HD z 60kl/s, niestety aparat tej opcji nie posiada tak samo jak i D800, nie ma rewolucji w tym segmencie, oczywiście będzie lepiej, mniej szumów, mniej mory, zobaczymy jak z rolling shutter ale to już po testach. Zabrakło też opcji nagrywania filmów bez kompresji oraz nagrywania materiału w 4K, to wszystko wskazuje, że 5D mark III jest zachowawczą kontynuacją poprzednika. Polityka Canona w tej kwestii jest taka, że nie damy wam wszystkiego co moglibyście mieć teraz bo nie mielibyście na co czekać później. Canon 5D mark III ma się pojawić pod koniec marca w cenie 3500 euro czyli przy przeliczeniu na złotówki po dzisiejszym kursie da nam zawrotną jak na tej klasy aparat kwotę 14385zł. Cena wysoka, według mojej opinii nie ma sensu kupować aparatów klasy D800 i 5Dmk3 za cenę powyżej 10 tyś zł, proszę spokojnie czekać aż rynek wyreguluje odpowiednio ceny, nie napalać się na nowości, poczytać testy aparatów i dokonać wyboru, należy pamiętać, że z chwilą wejścia nowych modeli, te starsze nadal robią zdjęcia i robią je bardzo dobrze :)

 

Informacja prasowa
Nowa definicja kreatywności – aparat Canon EOS 5D Mark III

 

Warszawa, 2 marca 2012 r. – Firma Canon zaprezentowała dziś najnowszy model ze słynnej serii EOS – EOS 5D Mark III. Aparat kontynuuje legendarne dziedzictwo modelu EOS 5D Mark II, oferując większą szybkość, wyższą rozdzielczość, zwiększoną moc przetwarzania danych oraz rozbudowane opcje kreatywne zarówno podczas fotografowania, jak i kręcenia filmów Full HD. Podczas projektowania EOS 5D Mark III uwzględniono uwagi fotografów z całego świata i dzięki temu aparat oferuje wyższą wydajność w praktycznie każdym aspekcie. Nowa pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 22,3 megapiksela (MP) zapewnia idealną równowagę między robieniem zdjęć a kręceniem filmów HD. Umożliwia fotografowanie z szybkością 6 klatek na sekundę, a 61-punktowy autofokus oraz 63-strefowy system pomiarowy gwarantują większą szybkość, elastyczność i precyzję. Dzięki najnowszemu procesorowi DIGIC 5+ aparat EOS 5D Mark III oferuje również ulepszone funkcje wideo, w tym wyższą jakość obrazu oraz ściślejszą kontrolę nad dźwiękiem, zapewniając zupełnie nowe kreatywne możliwości zarówno fotografom, jak i operatorom.

 

„EOS 5D Mark III to kolejny duży krok serii EOS 5D — powiedział Kieran Magee, dyrektor ds. marketingu, Professional Imaging, Canon Europe. — EOS 5D Mark II był wyjątkowym aparatem, ale my uważnie wysłuchaliśmy opinii użytkowników, aby zwiększyć wydajność nowego modelu pod każdym względem. Aparat zaprojektowano tak, aby spełniał praktycznie wszystkie twórcze potrzeby: jest szybszy i wyposażony w narzędzia, które sprawdzają się w każdym zastosowaniu, od fotografii studyjnej do amatorskiej wideografii.”

 

 

 

Wyższa wydajność
Za sprawą kompleksowo ulepszonej konstrukcji EOS 5D Mark III jest idealnym narzędziem dla rosnącej liczby fotografów, którzy nie tylko robią zdjęcia, ale również kręcą filmy. Zastosowano w nim kilka rozwiązań, które po raz pierwszy pojawiły się w rewolucyjnym modelu Canon EOS-1D X, co przekłada się na znacznie większą wydajność, elastyczność, łatwość obsługi i wytrzymałość. Nowo zaprojektowana pełnoklatkowa matryca 22,3 MP zapewnia wyższą rozdzielczość i szczegółowość obrazu, umożliwiając fotografowanie szerokiej gamy scen, od rozległych krajobrazów do nastrojowych portretów. Szybszy tryb seryjny również oferuje większe kreatywne możliwości. Dzięki przyspieszonemu, 8-kanałowemu odczytowi danych z matrycy, aparat radzi sobie bez trudu z robieniem 6 zdjęć na sekundę o maksymalnej rozdzielczości w seriach po 18 obrazów RAW lub ponad 16 000 obrazów JPEG bez stosowania dodatkowych akcesoriów. Ponadto zaawansowana architektura matrycy zapewnia bardzo duży natywny zakres czułości ISO: 100–25 600 z możliwością rozszerzenia do 102 400, co pozwala na robienie klarownych zdjęć wysokiej jakości nawet w skrajnie słabym świetle. EOS 5D Mark III wykorzystuje ten sam 61-punktowy, szerokokątny system AF, co sztandarowy model EOS-1D X, oferując wyjątkową czułość, precyzję i szybkość. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych systemów AF obecnie dostępnych na rynku, z 41 punktami krzyżowymi i pięcioma podwójnymi punktami krzyżowymi, co gwarantuje niedoścignioną dokładność na całej powierzchni kadru. Dostępne są też konfigurowalne, predefiniowane ustawienia autofokusa, które pomagają w fotografowaniu tradycyjnie kłopotliwych obiektów i zapewniają dodatkową niezawodność w sytuacjach, w których ruch obiektu bywa nieprzewidywalny.

 

Precyzyjne ustawienia ekspozycji są zasługą cenionego systemu pomiarowego Canon iFCL, który wykorzystuje 63-strefowy, dwuwarstwowy czujnik połączony z każdym punktem systemu AF. Informacje o ostrości zgromadzone przez system AF są analizowane wraz z sygnałami barwy i luminancji z samego czujnika pomiarowego, dzięki czemu EOS 5D Mark III zawsze zapewnia znakomite wyniki w szerokiej gamie scen.

 

Kreatywność bez kompromisów
EOS 5D Mark III jest wyposażony w najnowszy procesor obrazu Canon DIGIC 5+, który oferuje szereg nowych funkcji bez wpływu na wydajność aparatu. 14-bitowa konwersja analogowo-cyfrowa gwarantuje płynne gradacje tonalne i przejścia między kolorami, a wbudowany tryb HDR łączy trzy różne ekspozycje i umożliwia zastosowanie jednej z pięciu wstępnie skonfigurowanych map tonalnych, pozwalając na uchwycenie wszystkich szczegółów w mocno kontrastowych scenach. Dzięki wbudowanym funkcjom przetwarzania i edycji obrazów RAW fotografowie mogą rozpocząć obróbkę zdjęć jeszcze podczas sesji. Wyższa moc obliczeniowa procesora DIGIC 5+ pozwala też na realizację funkcji, które przyczyniają się do wyższej jakości obrazu. Korekcja peryferyjnego oświetlenia obiektywu, korekcja aberracji chromatycznej (boczna i osiowa) oraz redukcja szumów przy wysokich czułościach ISO są wykonywane przez aparat bez wpływu na wydajność, co umożliwia ciągłe robienie zdjęć bez niepożądanych opóźnień. Ponadto wbudowana funkcja oceny zdjęć za pomocą specjalnego przycisku ułatwia segregowanie fotografii przed przystąpieniem do końcowej obróbki. EOS 5D Mark III jest wyposażony w nowy przycisk Creative Photo, który pozwala użytkownikom szybko wybrać styl zdjęcia i utrwalić obraz z różnymi ustawieniami ekspozycji, a zarazem zapewnia bezpośredni dostęp do trybu HDR. Podczas odtwarzania, naciśnięcie przycisku Creative Photo uruchamia nową funkcję odtwarzania porównawczego: dwa obrazy są wyświetlane obok siebie, umożliwiając przeglądanie, powiększanie i porównywanie jakości różnych ekspozycji podczas fotografowania. W sytuacjach, w których fotograf chciałby pozostać niezauważony, na przykład podczas ślubów, przydaje się nowy tryb fotografowania cichego, który tłumi dźwięk migawki i lustra, umożliwiając dyskretną pracę. Dostępny jest również tryb ciągłego fotografowania cichego, który pozwala uwiecznić szybciej poruszające się obiekty bez przyciągania uwagi.

 

Nowa generacja filmów EOS
EOS 5D Mark III oferuje szereg nowych funkcji wprowadzonych na prośbę fotografów, które dają jeszcze większe możliwości nagrywania wideo Full HD. Oprócz cenionego przez profesjonalistów sterowania głębią ostrości, nowa pełnoklatkowa matryca wykorzystuje ogromną moc obliczeniową procesora DIGIC 5+, aby zwiększyć jakość obrazu przez praktycznie wyeliminowanie mory, fałszywych barw i innych defektów. Nowy przełącznik trybu filmowego i przycisk nagrywania zwiększają funkcjonalność urządzenia, umożliwiając rozpoczęcie filmowania natychmiast po włączeniu trybu filmowego. Dodatkowe funkcje filmowe to ręczne sterowanie ekspozycją i rozszerzone opcje kompresji wideo o wysokiej gęstości bitowej z obsługą metod wewnątrzklatkowych (ALL-I) oraz międzyklatkowych (IPB). Zmienne częstotliwości rejestrowania od 24 do 60 klatek/s oraz obsługa kodów czasowych SMTPE ułatwiają edycję materiału oraz wykorzystanie aparatu w sesjach z wieloma kamerami. Użytkownicy mogą też sprawdzać i regulować dźwięk podczas filmowania za pośrednictwem ekranu Quick Control, a gniazdo słuchawek umożliwia monitorowanie głośności zarówno w trakcie sesji, jak i po jej zakończeniu. Wyższa moc obliczeniowa procesora DIGIC 5+ umożliwia też wygodne skracanie zarejestrowanych filmów bezpośrednio z poziomu aparatu. Profesjonalna konstrukcja, łatwa obsługa Aparat EOS 5D Mark III oferuje fotografom łatwą obsługę i solidne wykonanie. Lekki magnezowy korpus jest odporny na warunki atmosferyczne i zapewnia ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. Wzmocniona konstrukcja migawki zapewnia wytrzymałość rzędu 150 000 cykli, więc nadaje się idealnie do intensywnego, codziennego użytku. Ulepszona wersja inteligentnego wizjera, zastosowanego w modelu EOS 7D, oferuje około 100-procentowe pole widzenia, a także możliwość wyświetlenia siatki na wbudowanym, przezroczystym ekranie LCD. Wzmocniony ekran Clear View II LCD o przekątnej 8,11 cm (3,2”), ten sam, którego użyto w modelu EOS-1D X, zapewnia wysoką jakość kadrowania i odtwarzania w każdych warunkach. 1040 tys. pikseli to rozdzielczość umożliwiająca dokładne sprawdzenie ostrości, a bezodstępowa struktura wprowadzona w modelu EOS-1D Mark IV zapobiega odbiciom i chroni przed kurzem oraz zarysowaniem. Dołączono też gniazdo słuchawek oraz blokujące się pokrętło trybów, a gniazdo kart CF zgodne z UDMA 7 oraz gniazdo kart SD umożliwiają rejestrowanie zdjęć na obu kartach jednocześnie i automatyczne przełączanie, kiedy jedna karta zapełni się, z opcją kopiowania obrazów między kartami bezpośrednio w aparacie. Cyfrowy optymalizator obiektywu – nowość w Digital Photo

 

Specyfikacja techniczna aparatu:

Producent Canon
Model EOS 5D Mark III
Data premiery 2012-03-02
Liczba pikseli 22.1 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5760 x 3840 (RAW,JPEG),
• 3960 x 2640 (M-RAW)
• 3840 x 2560 (JPEG)
• 2880 x 1920 (S-RAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG)
Rozdzielczość matrycy 36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 23.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu DIGIC 5+
Format zapisu • Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (10.4 Mix), S-RAW (5.5 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+ S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, dźwięk: liniowy PCM)
Zakres ISO Auto (100-12800 ISO), 100 – 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L)
Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2)
Migawka Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s – 1/8000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych)
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Ręczne sterowanie ekspozycją
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• 61 punktowy AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4 i 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
Ilość punktów krzyżowych AF zależy od zastosowanego obiektywu
• Wybór punktu AF: automatyczny: 61-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 41 krzyżowych, 15 lub 9 punktów), ręczny punktowy AF, ręczny rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo), ręczny rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów, ręczny strefowy AF,
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF +/- 20 stopni) dla 40 obiektywów (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych). Zapamiętywanie regulacji dla obiektywu wg numeru seryjnego
• AF w trybie Live View: Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
Pomiar światła iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.2% kadru)
• punktowy (ok 1.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100)
Ostrość od W zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 – 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3.
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
Priorytet jasnych tonów
Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 nastawy)
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Wielokrotna ekspozycja
• Tryb HDR (wysoki zakres dynamiki tonalnej)
Programy Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1-C3),
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3)
Zdjęcia seryjne Szybkość 6 kl./s
maksymalnie 16270 zdjęć w formacie JPEG lub
18 zdjęć w formacie RAW (przy zapisie na kartę UDMA)
Lampa błyskowa Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s
Karta pamięci Dwa gniazda:
• Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA
LCD • Główny: stały, 3.2-calowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni,
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View – cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
Wizjer Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0,71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD)
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini, wejście mikrofonu stereo (mini jack), wyjście słuchawek (mini jack), gniazdo akcesoriów, złącze PC do lamp zewnętrznych,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego N3, pilota LC-5 lub RC6,
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E7
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 950 klatek (w temp. 23°C), ok. 850 klatek (w temp 0°C)
wskaźnik naładowania: 6 poziomów + wartość procentowa
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara i ustawień)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E11 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA)
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional
Waga 950g (bez akumulatora)
ok. 1035g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 152 x 116.4 x 76.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.

 

Professional v3.11
EOS 5D Mark III jest sprzedawany z najbardziej zaawansowaną wersją Digital Photo Professional (DPP) – bezpłatnego oprogramowania, które zapewnia szybką i dokładną obróbkę zdjęć w formacie RAW. Nowością w wersji DPP v3.11 jest cyfrowy optymalizator obiektywu — rewolucyjne narzędzie, które radykalnie zwiększa rozdzielczość obrazu. Cyfrowy optymalizator obiektywu (Digital Lens Optimizer, DLO) precyzyjnie imituje działanie obiektywu — seria złożonych funkcji matematycznych odzwierciedla każdy etap podróży światła przez ścieżkę optyczną. Za pomocą tych informacji DLO może skorygować szereg typowych aberracji optycznych i zapobiec utracie rozdzielczości spowodowanej dolnoprzepustowym filtrem aparatu poprzez zastosowanie funkcji odwrotnej, która sprawia, że obraz bardziej przypomina ten, który postrzega oko. Zapewnia to wyjątkową szczegółowość zdjęć przy praktycznym rozmiarze pliku, zapewniając fotografom maksymalną jakość obrazu i większą elastyczność.

Zgodność z systemem EOS
Jako część systemu EOS, aparat EOS 5D Mark III jest kompatybilny z ponad 60 obiektywami EF, m.in. z EF 24–70mm f/2.8L II USM – nowym, szerokokątnym zoomem ze słynnej serii Canon L. Aparat jest również zgodny z linią nowych akcesoriów zaprojektowanych z myślą o twórczej swobodzie, takich jak Speedlite 600EX-RT – wydajna lampa błyskowa TTL z bezprzewodową łącznością radiową. Ponadto nowy uchwyt na baterie BG-E11 ułatwia obsługę aparatu, jednocześnie dwukrotnie wydłużając czas pracy na zasilaniu bateryjnym.

 

Canon EOS 5D Mark III – specyfikacja produktu:

Pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 22,3 megapiksela
61-punktowy autofokus
Fotografowanie ciągłe do 6 klatek/s
Natywny zakres czułości ISO: 100–25 600
Filmowanie Full HD ze sterowaniem ręcznym
14-bitowy procesor DIGIC 5+
Ulepszona ochrona przed warunkami atmosferycznymi
Ekran o przekątnej 8,11 cm (3,2 cala) o rozdzielczości 1 040 000 punktów
Tryb HDR z predefiniowanymi ustawieniami

 

Sample wideo, promocyjne w rozdzielczości 950×540 czyli „prawie jak HD”:

Spodziewałem się lepszej jakości obrazu, takie same obrazy można uzyskać z powodzeniem 5dm2.

 

http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos5dmk3/player_COLOR_OF_HOPE/movie.html?high

http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos5dmk3/player_Eye_of_the_Mind/movie.html?high

http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos5dmk3/player_Mario_Nette/movie.html?high

 

A tutaj dwa sample foto pierwszy na ISO 6400 drugi na ISO 100, oba w formacie JPG prawdopodobnie bez odszumiana:

Jak widać, ISO 6400 zawiera lekkie przebarwienia, jest w zasadzie używalne, 5dm3 ma natywne iso 25600 ale prorokuje, że nie będzie ono wyglądało dobrze, w porównaniu z poprzednikiem widać mały skok w polepszeniu jakości zdjęć na wysokich iso.

 

 

A tutaj widzimy Nikona D800 w porównaniu do Canon 5D mark 3

Po obserwacji gripów obu aparatów, Canon dlatego, że jest trochę większy i szerszy może pewniej leżeć w ręce, co jest ważnym czynnikiem przy wyborze aparatu.

Tył obu aparatów

źródło: Canon

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*