Premiera: Olympus PEN E-PM1

Firma Olympus zaprezentowała dzisiaj kilka nowych produktów, jednym z nich jest aparat cyfrowy z wymienną optyką w systemie micro 4/3, Olympus PEN E-PM1. Aparat jest jednym z najmniejszych w świecie bezlusterkowców.

 

Informacja prasowa

Stylowa wizja – Olympus PEN Mini

Jakość lustrzanki i prosta obsługa to: Olympus PEN Mini

 

Warszawa, 30 czerwca 2011 – Nowy aparat PEN Mini jest jednym z najmniejszych i najlżejszych na świecie systemowych aparatów fotograficznych z wymiennymi obiektywami. Ten ciekawy model jest wyjątkowo prosty w obsłudze. PEN Mini został przygotowany w sześciu wersjach kolorystycznych, a za prostą obsługą i wyglądem kompaktowego modelu kryje się jakość prawdziwej lustrzanki. Przygotowana przez Olympus funkcja przewodnika Live Guide ułatwia początkującym intuicyjną kontrolę kluczowych parametrów, takich jak wartość przysłony i głębia ostrości bez potrzeby wnikania w zasadę ich działania. Sześć Filtrów Artystycznych umożliwia wzbogacanie zdjęć lub filmów HD o ciekawe efekty, a jeśli nie wiesz do czego służą poszczególne pozycje w menu, wyskakuje okienko z podpowiedzią. Gdy dodamy do najszybszego na świecie* systemu autofocusa, wspaniałe działanie w słabych warunkach oświetleniowych oraz duży wybór wysokiej jakości obiektywów i stylowych akcesoriów Olympus, wiemy, że PEN Mini to super wybór. Aparat, znany również pod nazwą PEN E-PM1, ma być dostępny na początku jesieni 2011.

 

Aparat dla każdego

Olympus opracował system PEN dla ludzi, których chcą robić wspaniałe zdjęcia, a nie chcą dźwigać ciężkich i trudnych w obsłudze lustrzanek. Aparat Olympus PEN Mini zapewnia wspaniałą jakość obrazu znaną z dużych lustrzanek, a jednocześnie uwalnia od problemów i ciężaru, jakie kojarzymy z tymi ostatnimi. Nowy model jest mniejszy i lżejszy niż jakikolwiek inny system aparatu z wymiennymi obiektywami, ma szybszy autofocus*, a ponadto jest łatwy w obsłudze i wygląda fantastycznie. Nowy PEN ma niepowtarzalny styl ikony dzisiejszej fotografii. Dzięki swojemu doskonałemu wykończeniu – ten aparat zawsze chcesz mieć przy sobie. Dodatkowo, znajdujący się w komplecie obiektyw doskonale wpisuje się w stylistykę aparatu.

 

Poprowadzi Cię w każdej sytuacji

Tak jak w przypadku pozostałych modeli PEN, niezależnie od tego jak słabym (lub jak dobrym) jesteś fotografem czy filmowcem PEN Mini sprawi, że bez wysiłku będziesz wybierał właściwe ustawienia. W głównym menu zastosowano „wyskakujące okienka”, które objaśniają znaczenie poszczególnych pozycji. Zaś łatwo dostępny asystent w postaci przewodnika Live Guide sprawia, że bezpośrednio na ekranie LCD możesz zobaczyć, jak uzyskać możliwie najlepsze zdjęcie. Wraz z przewodnikiem Live Guide, nie znając zasady działania poszczególnych parametrów, możesz regulować czynniki istotne z punktu widzenia jakości zdjęcia, takie jak Intensywność kolorystyki, Nastrój oświetlenia, Jasność, Rozmycie tła czy też Poziom rozmycia poruszających się obiektów. Oczywiście Live Guide pomaga w równym stopniu podczas filmowania, jak i przy robieniu zdjęć. Mini może rejestrować materiał filmowy ze wspaniałą jakością formatu 1080i Full High Definition AVCHD, który generuje mniejsze pliki doskonale nadające się do odtwarzania na ekranach telewizorów. Alternatywnie, można też wybrać opcję 720p HD Motion JPEG video, co z kolei ułatwia edycję plików w komputerze.

Filtry artystyczne dla efektów specjalnych

Jeśli podobają Ci się wizualne efekty, jakie projektanci graficzni dodają w czasopismach do zdjęć, to z pewnością docenisz filtry artystyczne aparatu PEN Mini. Wśród filtrów znalazły się takie jak: Pop Art, Zmiękczanie ostrości, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama oraz Dramatyczna tonacja, która wprowadza do zdjęć dynamiczną atmosferę poprzez zwiększenie kontrastu. Wszystkie filtry można stosować w aparacie zarówno do filmów HD, jak i zdjęć – wystarczy jedno dotknięcie przycisku i nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprogramowanie komputerowe. Po zrobieniu zdjęć można prezentować je na ekranie LCD aparatu w formie pokazu slajdów – lub w olśniewającej kolorystyce na dużych ekranach telewizorów High Definition.

 

System obiektywów dla doskonałych obrazów

Jako aparat systemowy, model Mini jest kompatybilny z całą gamą akcesoriów i obiektywów przygotowanych na wszelkie sytuacje. Podstawowy zestaw obejmuje pierwszorzędny obiektyw M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm (28-84mm**) 1:3.5-5.6 II R, ale Mini może z powodzeniem współpracować z ponad 500 innymi obiektywami (niektóre dołączane poprzez adapter), w tym z legendarną już, wysokiej jakości optyką Olympus M.ZUIKO DIGITAL. Dzięki zintegrowanej w korpusie aparatu Mini stabilizacji obrazu, niezależnie od zastosowanego obiektywu niemal w każdych warunkach możemy spodziewać się nieporuszonych zdjęć. Dużą rolę odgrywa tu system FAST AF. Jest to jeden z najszybszych na świecie* systemów autofocusa wśród aparatów z wymiennymi obiektywami.

Poza zewnętrzną lampą błyskową dostarczaną wraz z aparatem, użytkownicy mogą dołączać do aparatu poprzez port akcesoriów 2 cały szereg klasycznych akcesoriów Olympus: na przykład kompatybilny z Bluetooth® moduł komunikacyjny PENPAL, który automatycznie zmienia format zdjęć i transmituje je bezprzewodowo do innych kompatybilnych urządzeń oraz na portale społecznościowe. Dla bezpiecznego, stylowego, noszenia aparatu można wykorzystać opcjonalny sportowy pokrowiec Street.

 

Model PEN Mini ma pojawić się na początku jesieni 2011 i będzie dostępny w czarnej, białej, srebrnej, ciemnobrązowej, fioletowej oraz srebrno-różowej kolorystyce.

PEN Mini – podstawowe funkcje i właściwości:

Design

  • Jeden z najmniejszych i najlżejszych na świecie aparatów fotograficznych z wymiennymi obiektywami
  • Super stylowe wzornictwo, model dostępny w sześciu atrakcyjnych wersjach kolorystycznych Wymienny, dekoracyjny pierścień na znajdującym się w komplecie obiektywie

Jakość obrazu

  • Wydajny procesor obrazu TruePic VI, to szybszy czas reakcji oraz doskonała jakość obrazu
  • Niezwykle efektywna, zintegrowana w korpusie stabilizacja obrazu zarówno dla filmów jak i ostrych, nieporuszonych zdjęć – działa z dowolnym obiektywem
  • Kompaktowy obiektyw M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm (28-84mm**) 1:3.5-5.6 II R – szybki i niemal bezgłośny (Kompatybilny z filmowaniem i fotografowaniem)
  • 12.3 efektywnych megapikseli sensora High Speed Live MOS dla doskonałego działania także w warunkach słabego oświetlania oraz podczas filmowania Full HD
  • Czułość do ISO 12800
  • Rejestrowanie filmów 1080i Full HD ze stereofonicznych dźwiękiem, format zapisu AVCHD lub Motion JPEG

Wygoda użytkowania

  • 3.0” ekran LCD o rozdzielczości 460,000 punktów
  • Najszybszy na świecie* system autofocusa FAST AF, zawsze gotowy, z 35 punktami AF, Podświetlanie AF dla zdjęć przy słabym oświetleniu oraz AF śledzący obiekt nawet poza kadrem
  • Intuicyjny przewodnik Live Guide w trybie filmowania HD oraz fotografowania, także w trybach P/S/M/A
  • Wyskakujące okienka opisu dla poszczególnych pozycji w menu
  • Live View w trybie filmowania HD oraz zdjęć
  • Prosta w użytkowaniu funkcja menu w postaci koła ustawień – Live Wheel
  • Mniej przycisków oznacza prostszą obsługę

Kreatywność i wszechstronność

  • Sześć kreatywnych filtrów artystycznych dla trybu filmowania HD i zdjęć
  • Port akcesoriów 2 dla kompatybilności ze stale rosnącą gamą akcesoriów PEN
  • Kompatybilność z gamą 20 obiektywów Mikro Cztery Trzecie, 27 obiektywami Cztery Trzecie oraz ponad 500 innymi obiektywami (poprzez adapter)
  • Czasy otwarcia migawki do 1/4000 sek. i zdjęcia seryjne wykonywane z prędkością do 5 kadrów na sekundę
  • Tryb wielokrotnej ekspozycji – 2 zdjęcia RAW
  • Bateria litowo jonowa BLS-5 o długiej żywotności

Inne ciekawe funkcje

  • W zestawie zewnętrzna nachylana lampa błyskowa
  • Możliwość wykonywania zdjęć 3D
  • Funkcja pokazu slajdów w trybie odtwarzania
  • Kompatybilność z kartami SDXC*** oraz Eye-Fi
  • Bezprzewodowe sterowanie błyskiem

* Stan na czerwiec 2011
** ekwiwalent dla aparatu małoobrazkowego 35mm.
*** SD jest znakiem handlowym SD Card Association.

 

Specyfikacja techniczna aparatu:

Producent Olympus
Model E-PM1
Data premiery 2011-06-30
Liczba pikseli 12.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
Rozdzielczość matrycy 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
Procesor obrazu TruePic VI
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
Zakres ISO Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu 4/3,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9), zapis AVCHD, Zapis 60i , 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis AVCHD, Zapis 60p , 17 lub 13 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis Motion-JPEG z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), zapis Motion-JPEG z szybkością 30 kl./s
maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
Zdjęcia seryjne Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu)
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
LCD Stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View – cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh) lub akumulator litowo-jonowy BLS-5 (wydajność ok 330 zdjęć)
Akcesoria Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi.
Waga 215 g (bez akumulatora)
ok. 263 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 109.5 x 63.7 x 34.0 mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w czarnej, białej, srebrnej, ciemnobrązowej, fioletowej oraz srebrno-różowej kolorystyce.

 

Źródło

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*