Sony NEX-C3, SLT-A35, E 3.5/30 Macro i HVL-F20S

W dniu dzisiejszym Sony zaprezentowało kilka nowych produktów, są to:

– Lustrzanka cyfrowa Sony SLT-A35
– Lampa błyskowa HVL-F20S
– Kompaktowy aparat cyfrowy z wymienną optyką Sony NEX-C3
– Obiektyw systemu NEX E 30mm f/3.5 Macro

 

 

Informacja prasowa:

Sony wprowadza najmniejszy i najlżejszy na świecie* aparat z wymienną optyką i matrycą o rozmiarze APS-C
Łatwy w użyciu aparat NEX-C3 o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela z funkcją nagrywania filmów HD i nowym, wygodnym systemem obsługi

 


  • Jakość obrazu jak z lustrzanki dzięki matrycy Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela
  • Nowy, intuicyjny system obsługi „Photo Creativity” umożliwiający zmianę ustawień parametrów obrazu bez znajomości terminologii technicznej
  • Wbudowane w aparat efekty zdjęciowe z możliwością podglądu w czasie rzeczywistym
  • Przetwarzanie obrazu z wykorzystaniem wielu klatek w trybach 3D Sweep Panorama, automatycznego trybu HDR i trybu zdjęć z ręki o zmierzchu
  • Możliwość rozbudowy systemu NEX o podróżną lampę błyskową HVL-F20S oraz obiektyw do makrofotografii 30 mm F3,5

* Wśród aparatów cyfrowych z wymienną optyką i przetwornikiem obrazu o rozmiarze APS-C, według stanu na 8 czerwca 2011 r. Nowy aparat Sony α NEX-C3 jest najmniejszym i najlżejszym aparatem cyfrowym z wymienną optyką w swojej klasie.

Oferowany w kilku stylowych wersjach kolorystycznych aparat NEX-C3 ma nową, wygodną w trzymaniu obudowę, której górna część jest wykonana z metalu. Ograniczenie wymiarów wewnętrznej elektroniki pozwoliło na zmniejszenie wagi aparatu do 225g — czyli o niemal 6% w porównaniu z modelem NEX-3.

 

Z kolei pod względem jakości obrazu, zestawu funkcji i użyteczności aparat NEX C3 ma do zaoferowania więcej niż jego poprzednik NEX-3.

Efektywna rozdzielczość dużego przetwornika obrazu Exmor™ APS HD CMOS wzrosła do 16,2 megapiksela, co zapewnia nadzwyczajną czystość wykonywanych fotografii i nagrywanych filmów HD 720p. Przetwornik obrazu nie ustępuje wielkością swoim odpowiednikom z lustrzanek cyfrowych i tak jak one pozwala na uzyskanie pięknego rozmycia tła, zarówno przy nagrywaniu filmów HD, jak i fotografowaniu.

Zaawansowane ustawienia obrazu w aparacie NEX-C3 są łatwo dostępne nawet dla osób, które nie znają się na specjalistycznym żargonie fotografików. Nowy, intuicyjny system obsługi Photo Creativity zastępuje terminy techniczne — takie jak przysłona, wartość ekspozycji czy balans bieli — bardziej przyjaznymi i intuicyjnymi: nieostrość tła, jasność i kolor.

Nie ma też potrzeby przeszukiwania mnóstwa opcji w menu ani odgadywania ich wpływu na kompozycję: wystarczy obrócić pokrętło sterujące z tyłu aparatu, by efekt wyboru określonego ustawienia został natychmiast odzwierciedlony na ekranie. Dla uzyskania ciekawszych wyników można nawet łączyć ze sobą dwa lub większą ilość efektów.

 

Nowością są również dostępne w aparacie twórcze efekty zdjęciowe. Można dzięki niemu wzmocnić wyraz wykonywanych zdjęć lub nagrywanych filmów HD, nie obawiając się zarazem o późniejszą obróbkę fotografii. Dostępne efekty w obrazie obejmują częściowy kolor, zdjęcie retro, kolorowanie (Pop Colour), obraz czarno-biały o dużym kontraście, posteryzację, technikę high key i aparat-zabawkę. Nowy tryb gładkiej skóry pozwala na usunięcie zmarszczek i przebarwień ze skóry portretowanych osób.

Aparat jest wyposażony w uchylny wyświetlacz Xtra Fine LCD 7,5 cm z technologią TruBlack, która zapewnia duży kontrast obrazu oraz bogate, głębokie odcienie czerni. Ekran ten doskonale nadaje się do komponowania ujęć i oceny zmian w ustawieniach obrazu. Wyświetlany obraz jest dobrze widoczny nawet w pełnym słońcu.

Istotnym źródłem dodatkowych możliwości aparatu NEX-C3 są zaawansowane technologie Sony oparte na przetwarzaniu wielu klatek. Tryb 3D Sweep Panorama umożliwia rejestrację rozległych panoram, przeznaczonych do wyświetlenia na telewizorze 3D. Automatyczny tryb HDR wykorzystuje serię trzech zdjęć do uchwycenia na jednej klatce szczegółów z głębokich cieni albo intensywnych świateł. Na podobnej zasadzie działają tryby zdjęć z ręki o zmierzchu oraz korekcji drgań, które łączą sześć klatek w jeden obraz odznaczający się minimalnym poziomem szumów lub maksymalną ostrością ruchomych obiektów.

 

Jeszcze bardziej imponująco przedstawia się wydajność akumulatora w aparacie NEX-C3 podczas fotografowania i filmowania. Dzięki większej energooszczędności jedno ładowanie wystarcza teraz do wykonania 400 zdjęć — przeszło 20% więcej niż w aparatach NEX-5/NEX-3.

Aparat ma kosztować w europie 579Euro z obiektywem 16mm f/2.8

 

Przykładowe zdjęcia z aparatu Sony NEX-C3

 

 

Specyfikacja aparatu:

Producent Sony
Model NEX-C3
Data premiery 2011-06-08
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy i panoramy 3D
Rozdzielczość matrycy 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu brak danych
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.1), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MPEG-4 Visual
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały
Zakres ISO Auto, 200 – 12800 ISO
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF).
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1280 x 720 pix (HD), MP4, 9 lub 6 Mbit/s
• 640 x 1080 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów.
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralny, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
Pomiar światła Pomiar 49-segmentowy przez przetwornik obrazu
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (49 pól),
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
Ostrość od w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (19-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu).
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama, Korekcja drgań, Panorama 3D, Filtry artystyczne
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, Zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 5.5 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
Lampa błyskowa Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
Złącze hot-shoe Nie
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół),
3-calowy, kolorowy LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640×480 pix),
regulowana jasność
Wizjer Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C)
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh).
• Zgodność z PIM III
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, lampa błyskowa HVL-F7S, futerał lampy błyskowej, instrukcja, oprogramowanie (Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR, PMB)
Waga 225 g (sam aparat)
283 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 109.6 × 60.0 × 33.0 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Filtry artystyczne (11)
Model NEX-C3A- sprzedawany w komplecie z obiektywem E16mm,
Model NEX-C3D – sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E16mm,
Model NEX-C3K – sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm.

 

 

Nowy obektyw do makrofotografii 30 mm z mocowaniem E („E 30 mm F3,5 Macro”) i akcesoria

 


System aparatów kompaktowych α z mocowaniem E powiększa się o kolejne dopasowane stylistycznie akcesoria.

Nowy obiektyw z mocowaniem ESEL30M35 — jest obecnie najlżejszym na świecie1 (138 g) obiektywem do makrofotografii przeznaczonym do aparatów z wymienną optyką i umożliwiającym odwzorowanie w skali 1:1. Minimalna odległość robocza tego obiektywu o ogniskowej 30 mm i maksymalnej przysłonie F3,5 wynosi zaledwie 2,4 cm, co znakomicie ułatwia wykonywanie szczegółowych zbliżeń małych obiektów, takich jak kwiaty i owady. Mimo niezwykle małych wymiarów, obiektyw SEL30M35 zawiera jedną soczewkę ze szkła ED i trzy soczewki asferyczne. Zapewniają one doskonałe parametry optyczne, ograniczoną do minimum aberrację oraz dużą ostrość i kontrast nawet przy brzegach kadru. Obiektyw wyróżnia się ponadto cichym i płynnym działaniem automatyki ostrości, zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmów HD. Jest dostarczany z osłoną obiektywu.

Obiektyw ma kosztować w Europie 249Euro.

 

 

Lampa błyskowa HVL-F20S

Sprzedawana oddzielnie, nowa lampa HVL-F20S jest dopasowana funkcjonalnie i stylistycznie do aparatów ze stopką akcesoriów typu Smart. Dzięki zasilaniu bezpośrednio z aparatu lampa ma bardzo małe wymiary i wagę — tak ważne w podróży. Liczba przewodnia lampy wynosi 20 metrów (przy 50 mm i ISO 100). Znaczna moc błysku połączona z możliwością regulacji ustawienia głowicy pozwala na uzyskanie portretów i typowych ujęć z naturalnie wyglądającymi efektami błysku wypełniającego i oświetlenia światłem odbitym.

 

Rozszerzona oferta dopasowanych akcesoriów obejmuje nowy pokrowiec na korpus / osłonę obiektywu, torbę, paski i zestawy akcesoriów.

 

Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów NEX-5, NEX-3 do wersji 04

20 czerwca zostanie wydana aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów NEX-5, NEX-3. Jej zainstalowanie pozwoli użytkownikom na korzystanie z takich samych twórczych efektów zdjęciowych, jak w aparacie NEX-C3. Kolejnym dodatkiem będzie ułatwiająca uzyskanie żądanej ostrości funkcja wyróżniania fragmentów obrazu, na które jest nastawiona ostrość. Zarejestrowani użytkownicy będą mogli za darmo pobrać najnowszą aktualizację wewnętrznego oprogramowania aparatów NEX-5, NEX-3 do wersji 04 od 20 czerwca ze strony: http://support.sony-europe.com/hotnews/showall.aspx?site=odw_pl_PL

Nowy aparat cyfrowy z wymienną optyką NEX-C3 firmy Sony będzie dostępny od sierpnia 2011 r. Nowa lampa błyskowa HVL-F20S pojawi się latem 2011 r.

 

 

Nowy aparat Sony α35 (SLT-A35) z technologią półprzezroczystego lustra i szybkim ustawianiem ostrości
Lekki aparat systemu α z matrycą 16,2 megapiksela oraz nowym efektami zdjęciowymi

 


  • Przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela
  • Opracowana przez Sony technologia półprzezroczystego lustra — szybkie ustawianie ostrości podczas fotografowania i nagrywania filmów AVCHD
  • Szybkość fotografowania do 7 kl./s w trybie zdjęć seryjnych Tele-zoom, przy powiększeniu ok. 1,4x
  • Wysoka jakość obrazu, niski poziom szumów i czułość do ISO 12 800
  • Wbudowane w aparat różnorodne efekty zdjęciowe do wykorzystania podczas fotografowania oraz filmowania

Firma Sony poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu α35 (SLT-A35), przeznaczonego dla fotografów na wszystkich poziomach zaawansowania. Lekki, nieduży i prosty w użyciu aparat wyróżnia się dużą szybkością zdjęć i rozbudowanymi możliwościami twórczymi.

Technologia półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology), wprowadzona przez Sony w popularnych modelach α33 i α55, wyróżnia się szybkością, dokładnością i ciągłością działania systemu AF — zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmów Full HD.

Nowością w modelu α35 jest tryb zdjęć seryjnych Tele-zoom, który umożliwia wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 8,4 megapiksela z szybkością do 7 kl./s przy powiększeniu obrazu wynoszącym w przybliżeniu 1,4x. Szybki, śledzący autofokus znakomicie sprawdza się przy zdjęciach seryjnych sportu, jak również podczas fotografowania dzieci. Dostępny jest również tryb zdjęć seryjnych z szybkością 5,5 kl./s, umożliwiający wykonywanie zdjęć w pełnej rozdzielczości 16,2 megapiksela i śledzenie ostrości.

Nowo opracowany przetwornik obrazu Exmor™ APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,2 megapiksela zapewnia niezwykłą szczegółowość fotografii i filmów HD oraz niski poziom szumów. Jego duża rozdzielczość i czułość umożliwia zaawansowanemu procesorowi obrazu BIONZ optymalizację danych o obrazie, której efektem jest między innymi bogactwo i naturalny wygląd reprodukowanych kolorów. Maksymalna czułość ISO 12 800 pozwala na rejestrację pięknych, naturalnie wyglądających zdjęć i filmów HD nawet w słabym oświetleniu, stanowiącym dla wielu aparatów barierę nie do pokonania. Technologia półprzezroczystego lustra umożliwia ciągłą kontrolę obrazu z głównej matrycy, zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmu. Zaletą niedostępną w tradycyjnych lustrzankach cyfrowych jest ciągłość działania precyzyjnego, opartego na wykrywaniu fazy TTL, systemu automatyki ostrości, zapewniana dzięki kierowaniu części światła z półprzezroczystego lustra do systemu AF.

Doskonała jakość i szczegółowość oglądanych fotografii i filmów jest zasługą wyświetlacza Xtra Fine LCD. Technologia TruBlack gwarantuje z kolei wysoki poziom kontrastu w obrazie i bogate, głębokie odcienie czerni — nawet w plenerze.

Alternatywę dla komponowania zdjęć na ekranie LCD aparatu stanowi precyzyjny wizjer Tru-Finder o dużej rozdzielczości. Widoczny w nim obraz, pokazujący 100% kadru, jest niezwykle szczegółowy i kontrastowy, co znakomicie ułatwia podgląd na żywo działania wybranego efektu w obrazie lub wprowadzonej korekty naświetlenia. Komponowanie zdjęć krajobrazowych i architektonicznych można sobie ułatwić, wyświetlając siatkę linii.

Mimo znacznych możliwości, aparat α35 jest przystępny w obsłudze nawet dla użytkowników, którzy pierwszy raz mają do czynienia z aparatem z wymienną optyką. System pomocy ekranowej w przejrzysty sposób objaśnia działanie wybranych funkcji oraz sposób ich użycia.

Bardziej zaawansowani użytkownicy z zadowoleniem powitają przycisk funkcji użytkownika, do którego można przypisać jedną z 14 często używanych funkcji.

Nowością w aparacie α35 są ustawienia twórczych efektów zdjęciowych. Można dzięki nim wzmocnić wyraz wykonywanych zdjęć lub nagrywanych filmów HD, nie obawiając się zarazem o późniejszą obróbkę obrazu. Podgląd efektów jest możliwy na ekranie aparatu jeszcze przed wykonaniem zdjęć, a ich wachlarz obejmuje między innymi zdjęcie retro, technikę high-key, aparat-zabawkę oraz posteryzację.

Chcąc otrzymać wyraziste fotografie, na których wybrany kolor odcina się od czarno-białej reszty obrazu, można użyć efektu częściowego koloru. Uzyskanie tego popularnego efektu w programach do edycji obrazu wymaga normalnie wykonania szeregu żmudnych czynności; w aparacie α35 wszystko dzieje się automatycznie i błyskawicznie.

Optymalizacja zużycia energii pozwoliła teraz na zwiększenie wydajności akumulatora aparatu do 440 fotografii po jednym ładowaniu (w przybliżeniu, przy korzystaniu z tylnego ekranu LCD) — a więc o ponad 30% więcej w porównaniu z poprzednim modelem. Aparat α35 może współpracować z całą gamą 32 obiektywów Sony z mocowaniem A, wśród których jest sześć modeli Carl Zeiss.

 

Przykładowe zdjęcia z aparatu Sony Alpha SLT-A35

 

 

Specyfikacja aparatu:

Producent Sony
Model Alpha SLT-A35
Data premiery 2011-06-08
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy i panoramy 3D
Rozdzielczość matrycy 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna na filtrze dolnoprzepustowym i mechanizm przesuwania przetwornika obrazu)
Procesor obrazu brak danych
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.2), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 1.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital 2 kanały / MPEG-4 AAC-LC 2 kanały
Zakres ISO Auto (100-1600 ISO)
Ręcznie 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
Redukcja szumów z wykorzystaniem serii zdjęć połączonych w jedno.
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i z przeplotem), AVCHD, 17Mbit/s
• 1440 x 1080 pix (HD), MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s
(wartości dla wersji w systemie PAL)
Czas nagrywania ograniczony do 29 min. lub do 2 GB
Autofokus przy kręceniu filmów.
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-ALST1 lub ECM-CG50.
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL,
15-punktowy AF (3 czujniki krzyżowe)
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 15 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 15 punktów AF).
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Automatyczny AF-A, Ciągły AF-C, MF
• Zakres detekcji od -1 do 18 EV (ISO 100)
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.)
• Wspomaganie AF: wbudowana lampa błyskowa (zasięg do 5 m)
• AF z detekcją fazową w trybie Live View
• Funkcja rozpoznawania twarzy i wykrywania uśmiechu
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K)
• korekcja (w 19-stopniowej skali purpura / zieleń) i bracketing balansu bieli (3 klatki, 2 poziomy do wyboru)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Programy Auto, Auto z wyłączoną lampą, Auto+, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Szybkie zdjęcia seryjne, Panorama
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Krajobraz, Makro, Sport / Akcja, Zachód słońca, Nocny widok, Portret nocny, Z ręki o zmierzchu
Zdjęcia seryjne • Szybkość w trybie ciągłym do 5.5 kl./s w trybie Hi lub 2.5 kl./s w trybie Lo,
maks. 6 zdjęć w formacie RAW lub RAW+JPEG lub 14 zdjęć w formacie JPEG (L, Fine) lub 16 zdjęć w formacie JPEG (L, Standard),
• Tryb Szybkie zdjęcia seryjne z szybkością do 7 kl./s z ograniczoną rozdzielczością do 8.4 MPix, do 29 zdjęć JPEG (Standard)
Lampa błyskowa Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 10 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s (stabilizacja wył/wył)
• Kąt pokrycia błyskiem: ok 76 stopni
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki, Brak błysku, Sterowanie bezprzewodowe (z zewnętrzną lampą błyskową)
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD 3-calowy, kolorowy LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640×480 pix)
Live View – cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny), 0.46 cala, 1.152.000 punktów (całkowita 1.440.000 punktów),
powiększenie: x1.1, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 19 mm (od muszli ocznej)
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed miniB (PTP), wyjście HDMI typu C, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo minijack o średnicy 3.5 mm, wejście wężyka zdalnego sterowania
• Zgodność z PIM III
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-S1AM lub RM-L1AM
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 440 zdjęć, z użyciem monitora LCD i lampy błyskowej).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator NP-FW50, ładowarka BC-VW1, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie (Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR, PMB)
Waga 415 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 473 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 124.4 x 92 x 84.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 2.5-4 EV
Filtry artystyczne (11)
Polskie menu

 

Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów α33, α55 do wersji 2.00

20 czerwca zostanie wydana aktualizacja wewnętrznego oprogramowania aparatów α33 i α55, która przyniesie kilka ulepszeń funkcjonalnych oraz nowe możliwości twórcze.

Jedną z nich będzie dostępność efektów zdjęciowych — takich jak w nowym modelu α35. Oprócz tego, przy korzystaniu z kompatybilnej, zewnętrznej lampy błyskowej pracującej w trybie bezprzewodowym, możliwa będzie synchronizacja z krótkimi czasami migawki (tylko α55). Ergonomię obsługi poprawią zmodyfikowane menu oraz nowy tryb, w którym użytkownik będzie mógł zmieniać parametry ujęcia nałożone na obraz na ekranie. Posiadacze sprzedawanego oddzielnie, zewnętrznego monitora LCD CLM-V55 będą mogli wyświetlić na nim poziomnicę cyfrową aparatu. Kolejną nowością będzie możliwość przypisywania często używanych funkcji do przycisku D-RANGE.

Zarejestrowani użytkownicy będą mogli za darmo pobrać najnowszą aktualizację wewnętrznego oprogramowania aparatów α33 i α55 do wersji 2.00 od 20 czerwca ze strony:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

2 myśli nt. „Sony NEX-C3, SLT-A35, E 3.5/30 Macro i HVL-F20S