Zaproszenie na wystawę SYGNATURA

W imieniu organizatorów i autorów mamy przyjemność zaprosić czytelników na wystawę SYGNATURA w ramach WARSAW PHOTO DAYS 2014

SYGNATURA Galeria KORDEGARDA w ramach WARSAW PHOTO DAYSzaproszenie

Miejsce: Galeria Kordegarda, Krakowskie Przedmieście 15, Warszawa.

Czas trwania: 14.11 – 30.11.2014.

Godziny otwarcia: wt.-niedz. 10-19.

Wernisaż: 13 listopada /CZWARTEK/, godz. 18.00.

Spotkanie z artystami na wystawie: 14 listopada /PIĄTEK/, godz. 17:00.

Kuratorka: Katarzyna Majak; współpraca merytoryczna: Piotr Szpilski.

Artyści: Dorota Buczkowska, Zbigniew Dłubak, Łódź Kaliska, Natalia LL, Andrzej Partum, Andrzej Pawłowski, Józef Robakowski, Andrzej Różycki, Zygmunt Rytka, Piotr Szpilski, Leszek Wesołowski, Bartek Wieczorek.

net Lodz Kaliska Marek Janiak, Adam Rzepecki, Andrzej Swietlik, Andrzej Wielogorski, Andrzej Kwietniewski, Instrukcja zabijania sztuki 14, 2007 net Jozef Robakowski Foliomontaz 2 (technika własna), 1969, z kolekcji Many Hands

 Fotografia jest medium, przy którego powstawaniu pomiędzy twórcą a dziełem stoi sprzęt rejestrujący obraz. Taka sytuacja, w połączeniu z reprodukowalnością obrazu fotograficznego, kłóci się z pojęciem sztuki traktowanej jako gest i podpis artysty tworzącego unikatowe zapisy rzeczywistości.

Tymczasem pokusa autorskiej ingerencji artysty w fotografię, potrzeby włączenia jego kreatywnej ręki w proces tworzenia nie słabnie i jest wciąż aktualna. Podmalowywane dagerotypy, monidła, praca z emulsją czy ręcznie retuszowane negatywy i odbitki to tylko niektóre z jej przejawów. Melanż mechanicznego fotograficznego zapisu i interwencji twórcy pozwala zachować energię tej niepowtarzalnej sytuacji. Powstają unikalne działania na papierze, odbitce, negatywie, stając się sygnaturą – autorskim stemplem, znakiem.

WPD-2014-sygnatura net Zbigniew Dłubak Studia do Ikonosfery I, 1968, (c) FAF - A. Dłubak 01-A-05-01091 net Natalia LL, Puszysta Tragedia, 1988, 01 net Andrzej Pawłowski Omam (Da capo) z cyklu Omamy (Ślady gestu), 1962

Wystawa Sygnatura to subiektywny wybór dzieł z okresu od lat 60. XX wieku aż po współczesność, dla których obraz fotograficzny jest polem ingerencji artystów.

ZAPRASZAMY!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*